Wednesday 9 May 2012

ALLAH..BERI DAKU KEKUATAN

Bismillahhirrahmanirrahim...
Assalamualaikum sahabat semua..
Sudah lama menyepi..kini aku kembali..
Entah mengapa air mata yang aku tahan selama ini..
Gugur untuk sekian kalinya..
Kali ini, begitu susah untuk air mata ini berhenti..
Mengalir dan terus mengalir..
Hati ini cuba memujuk...
Berkata kepada dalam diri..
Sabar Mardiah..
Allah menyayangimu..
Allah merinduimu..
Disebabkan itu, ujian ini hadir menemuimu..
Sentiasa aku cuba untuk senyum..
Walaupun kadang-kadang, hati ini sayu dan pedih..
Mak..adakah mak dengar esakan ini??
Maafkan anakmu ini..
Anakmu cuba untuk bertahan..
Tapi,entah mengapa, esakan itu kedengaran jua..
Abah, dapat ku dengar suaramu menahan kesakitan..
Dapat ku lihat air matamu turut mengalir..
Membasahi pipimu yang kini kian jelas kedutannya...
Ingin ku pulang mendakapmu wahai kedua ibu bapaku..
Sesungguhnya aku sangat menyanyangimu, sangat merinduimu..
Ya Allah..
Aku menadah tangan..
Memohon kekuatan darimu..
Kuatkan hatiku ini Ya Rabb..
Kuatkan hati abah, mak dan keluargaku dalam menghadapi ujian ini..
Abah..Anakmu ini tidak putus berdoa..
Semoga dirimu kian sembuh dan sihat..
Sesungguhnya, anakmu ini merindui gelak tawa serta senyuman manismu itu..


1 comment:

  1. bertabahlah aina mardiah..apa2 nk shre let me know...

    ReplyDelete