Thursday 2 August 2012

Versus

Bismillahhirrahmanirrahim...

Assalamualaikum..

Selawat serta salam ke atas junjungan besar nabi Muhammad s.a.w yang begitu menyayangi umatnya..Betapa beruntungnya kita menjadi umat nabi Muhammad yang mana Allah berikan bulan yang penuh keberkatan iaitu bulan ramadhan berbanding dengan umat nabi2 yang sebelumnya..Alhamdulillah..Terima kasih ya Allah..Maka, manfaatkanlah bulan ini sebaiknya..

Versus..Apa 2??Kita selalu je dengar tentang perkataan ni kan..Versus atau dalam bahasa melayunya bermaksud lawan..Ye ke??Dah lama xblaja English ni..Speaking pun sure broken english punya la..hehehee..Xpe la asalkan jangan broken Al-Quran kan sahabat..

Actually nak cite tentang AO a.k.a Ashraf Omar..Orang yang aku admire..Nak sangat dapat suami macam AO ni..Ewah2..Sempat lagi berangan ek..huhuuhuuu...Yela, sapa yang xnak kan..AO ni sebenarnya seorang lelaki yang memang kaki bola keranjang dan sangat minat dengan skateboard..Memang kalau skateboard 2 xde dalam hidup dia, sure xleh hidup punye la..Agama dia pun xde la mantap sangat kalau nak compare dengan yang lain..Tapi, Allah sygkan dia..Allah sentuh hati dia melalui perantaraan seorang perempuan..

Memang pada mulanya AO ni berubah disebabkan seorang perempuan..Tapi, akhirnya dia dapat rasa satu perasaan yang xdapat nak digambarkan lahir dalam hati..1 rasa yang tenang..1 rasa yang damai..n sejak itu, AO ni memang berubah abis-abisan la..Semua orang dapat tgk perubahan 2..Hati mana yang xsuka kan bila seorang lelaki yang dahulu agamanya tunggang langgang tiba2 berubah kepada yang lebih baik..Baik dalam erti kata Islam yang sebenar..Aku sangat suka tengok perubahan AO ni..Perubahan semata-mata untuk Allah dan Rasulnya..

Tiba2 teringat kat diri yang hina dan kotor ni..Aku pun nak berubah..Berubah kepada yang lebih baik..Baik dalam erti kata islam yang sebenar..Orang cakap aku ni perempuan melayu terakhir..Baik sgt la..Jangan harap nak keluar rumah..Asyik memerap je macam duduk dalam gua..Ngan budak lelaki punye la garang..Sampai ade yang x berani nak tegur...TAPI..betul ke aku ni baik..Baik ke aku ni..Aku xrasa aku ni baik..Baik 2 subjektif..Mungkin orang tgk aku baik dari sudut yang lain..

Sebenarnya, bagi aku, aku terlalu banyak kekurangan dan masih lagi bukan seorang hamba Allah yang baik..Aku teringat kata2 sahabat AO..lebih kurang macam ni...tapi aku tukar ckit ea..huhuhhu...minta maaf hlovate..

" solat lima waktu tapi selalu lengahkan..2 belum dikira baik..pakai tudung tapi pakaian ketat..2 pun belum cukup baik..mengaji Al-Quran tapi bertepuk tampar dengan lelaki..2 pun belum dikira baik..Solat jemaah 5 waktu tapi megumpat, dengki..yang 2 pun xdikira baik jugak"

Sebenarnya sangat susah nak jadi baik ni..Sekali lagi aku ulang..Baik dalam erti kata Islam yang sebenar..bukan baik ikut law orang sekeliling tapi baik ikut law yang Allah dah tetapkan sejak dulu lagi..Bila teringat tentang AO, Minn Edina, Fend, Chad, K2, Benz, Addin, hati ni jadi sayu..Aku pun nak berubah macam mereka juga..Namun terlalu banyak hal2 keduniaan yang buat aku leka dan lalai..

TApi, aku bersyukur sangat coz Allah sentiasa sentuh hati aku untuk kembali pada fitrah Islam yang sebenar..Cuma, aku xnak orang di sekeliling ada high expectation tentang diri aku..Bak kata orang dont judge the book by its cover..untuk diri aku, aku nak tukar..Dont judge the person by its personality..Coz takut nanti ada yang terluka bila tau tentang kekurangan aku..zaman jahiliah aku..Allahurabi..Moga aku tidak ulang perkara2 yang lagha 2..Tapi, manusia..mudah sangat lalai..susah betul nak istiqamah kan..Nak didik diri..nak didik hati untuk sentiasa taat dan patuh perintah Allah..Moga Allah memberi kekuatan untuk istiqomah..Cerita ni bukanlah untuk membuka aib diri..Cuma sekadar perkongsian yang setiap orang boleh berubah..Changes for good is not a crime dear..Quote daripada penulis pujaan aku..HLOVATE..Love u la hlovate..n love AO 2..hehheeee..
Moga Allah merahmati kamu wahai penulis kesayanganku..

Sekian sahaja..jap2..apa kena versus dengan cite ni?? Sebenarnya versus untuk diri sendiri..lawan hawa nafsu..lawan godaan syaitan..untuk ape??Untuk berubah kepada yang lebih baik..Untuk Allah dan RasulNya..

That all untuk hari ni..Sesedap rasa je guna bahasa rojak..Cian cikgu BM yang ajar kat sekolah nu..minta maaf cikgu..heheheee...Thanks coz sudi baca karangan budak darjah 1 ni..As-Salam..

                   semua orang wajib baca novel ini..tapi jangan sesekali pinggirkan Al-Quran ea..

No comments:

Post a Comment