Wednesday 26 December 2012

Hatiku Menangis

Bismillahhirrahmanirrahim

Selawat serta salam buat junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w yang dirindui, ahli keluarga serta para sahabat baginda..Moga kita sentiasa berada di keampunan & redha Allah yang Maha Esa..Alhamdulillah, masih diberi peluang oleh Allah untuk bernafas di muka bumiNya ini..Allah, kerdilnya rasa diri ini..NikmatMu tidak terhitung ya Rabb..Engkau sentiasa menyentuh hatiku yang kotor lagi hitam ini untuk kembali pada fitrah Islam yang sebenar..

Sudah lama rasanya tidak menjengah blog kesayanganku ini..Terlalu sibuk kononya..Sibuk dengan kehidupan dunia sehingga mengabaikan kehidupan akhirat..Nikmat kelapangan waktu yang Engkau berikan itu tidak aku hargai sebaiknya..Sering kali lalai dan leka..Sedar akan keadaan itu..Namun jalan mujahadah itu terasa begitu payah sekali..Engkau lebih mengetahui akan isi hatiku..

Senyumku
Tawaku
Tidak bermakna hati ini juga begitu
Hati ini sering kali menangis 
Mengenang setiap kekhilafan yang tidak pernah hilang
Berulang dan terus berulang
Sampai kapan wahai diri
Sampai kapan hati ini terus dizalimi
Sampai kapan jiwa ini terus dilukai
Sampai kapan roh ini terus terperangkap dalam noda hitam ciptaanmu


Lemah rasanya kala ini
Jangan pernah Engkau biarkan aku tersungkur dalam lembah yang sama
Lembah yang menjarakkan kita
Lembah yang menjadi hijab antara aku dengan diriMu
Sungguh aku takut 
Takut aku kembali ke lembah kehinaan itu


Sungguh aku rindu akan saat itu
Saat hidayahMu menyentuh hatiku
Saat aku sujud menghadapmu dengan penuh rasa kehambaan
Terlalu rindu ya Allah
Saat hanya kita berdua dalam hening malam
Mengadu setiap apa yang yang tidak terluah melalui kata
Mengakui akan setiap kekhilafan diri
Ampunkan diri yang hina ini
Ampunkan ya Allah






No comments:

Post a Comment